Triumf naszych rzutowców

KRUSZWICA – miasto w województwie kujawsko-pomorskim, w powiecie Inowrocławskim, nad jeziorem Gopło. Osada i gród prehistoryczny na tzw. szlaku bursztynowym. Ośrodek państwa wczesno-piastowskiego. Prawa miejskie Kruszwica otrzymała w roku 1422. Posiada wiele zabytków. Niewątpliwą atrakcją Kruszwicy jest tzw. Mysia Wieża z XIV wieku (według legendy miejsce śmierci króla Popiela – był on zjedzony przez myszy!).
Właśnie w grodzie Popiela przyszło stoczyć kolejny rzutowy pojedynek naszym młodym zawodnikom.

Do Kruszwicy wyjeżdżaliśmy z Białegostoku w iście ,,wisielczych humorach”. Złożyła się na to aura pogodowa, która to towarzyszyła nam do samej Kruszwicy (deszcz, dość silny wiatr i zimno). Powodem naszego wyjazdu był start młodych zawodników – reprezentujących Okręg Białystok – na Ogólnopolskich Zawodach Młodzieży w wędkarstwie rzutowym ,,PIERWSZY KROK”, które odbyły się dnia 17 września 2005 roku. Okręg nasz reprezentowali zawodnicy z Gródka i Białegostoku.

Do Kruszwicy dojechaliśmy około godziny 16:00, po siedmiu godzinach jazdy. Nawet troszkę ucieszyliśmy się, bo deszcz przestał padać. I tylko pytanie: Jak będzie jutro?
Otrzymaliśmy zakwaterowanie w hotelu sportowym ,,Gopło”. Jest on usytuowany na obrzeżach miasta. Panuje tu cisza i spokój, czyli bardzo dobre warunki do treningu i rozgrywania wszelkiego typu zawodów sportowych. Obok hotelu znajdują się bowiem obiekty takie jak: boisko piłkarskie, do koszykówki, siatkówki, bieżnie, korty tenisowe. Warunki jakie zastaliśmy w pokojach były bardzo dobre. Pokoje miło urządzone (łazienki, telewizory). Stołówka na piętrze, w której spożywaliśmy wcale niezłe posiłki. Po rozpakowaniu się postanowiliśmy zwiedzić miasto, a w szczególności atrakcję Kruszwicy – Mysią Wieżę. Miasto czyste, schludne, dość senne i tylko spokój zakłócały pędzące z dużą szybkością ,,stada TIR-ów”. Po zwiedzaniu wróciliśmy do hotelu. Po kolacji udaliśmy się do swoich pokojów, a kapitan naszej drużyny – Darek Dziemianowicz udał się na odprawę kierowników drużyn, gdzie omawiano sprawy techniczne odnośnie jutrzejszych zawodów.
Sobota, godzina 6:00. Ogromna ulga, bo za oknem świeci słońce. Tego trzeba nam było. A więc niebiosa zlitowały się nad nami. Po śniadaniu wszyscy zawodnicy, kierownicy drużyn i opiekunowie spotkali się przed hotelem, aby uczestniczyć w otwarciu zawodów.

Na zawody zgłosiły się drużyny z sześciu Okręgów P.Z.W: Gdańska, Kielc, Torunia, Warszawy, Bydgoszczy i Białegostoku. W sumie 29 zawodników. Wszystkich nas przywitali przybyli na zawody oficjele, w osobach: v-ce Prezesa Okręgu Bydgoszcz – Pana Leszka Orzechowskiego, z-cy Burmistrza Kruszwicy, członka Kapitanatu Sportowego Z.G P.Z.W – Pana Jacka Kuzy, sędziego głównego zawodów – Pana Władysława Michalskiego sędziego klasy krajowej w wędkarstwie rzutowym.
Życzyli młodym zawodnikom wielu sukcesów na zawodach i osiągnięcia jak najlepszych wyników. Pan Jacek Kuza podkreślił, że dzięki takim zawodom jak dzisiejsze – ,,Pierwszy krok” – można dostrzec zdolnych zawodników, którzy w późniejszych treningach będą reprezentować nasz kraj na wielu zawodach rzutowych na świecie.

Wszyscy zawodnicy otrzymali od organizatora zawodów upominki. Następnie sędzia główny omówił regulamin zawodów. Był to typowy trójbój spinningowy SU, rzuty jednoręczne ciężarkiem o wadze 7,5 grama.
Zawodnicy startowali jednocześnie na trzech rzutniach, a ich wyniki oceniali sędziowie z Okręgu w Bydgoszczy. Na każdej rzutni znajdowało się po trzech sędziów. Każdy zawodnik otrzymał specjalną książeczkę zawodnika, w której sędziowie odnotowywali wyniki uzyskane podczas regulaminowej serii. Poziom zawodów był w miarę średni. Niskie wyniki uzyskiwali tylko ci zawodnicy, dla których te zawody były pierwszymi.

Po zakończonych zawodach, po zjedzonym obiedzie nastąpiła chwila długo oczekiwana przez zawodników, trenerów i opiekunów – uroczyste zakończenie połączone z dekoracją najlepszych.
Miłą niespodziankę sprawili nasi zawodnicy. Aż czworgu z nich organizator wręczył pamiątkowe puchary, medale i dyplomy. W kategorii ,,kadetów” zajęliśmy miejsce I i II. W kategorii ,,juniorów” nasz zawodnik zajął miejsce II. Takie same miejsce zajęła nasza zawodniczka w kategorii ,,dziewcząt”. Należą się im za to bardzo duże słowa uznania. Dziękujemy!!!
Słowa uznania i podziękowania należą się także organizatorom tych zawodów, Okręgowi P.Z.W w Bydgoszczy, za wzorową organizację zawodów, wspaniałe przyjęcie i stworzenie miłej atmosfery.

Wyniki zawodów (pierwsze trójki):

KADECI:
1. Daniel Gorbacz Okręg Białystok 262,200 pkt.