Rzutowe ostatki w Okręgu Białystok czyli…,,TARCZA 2007

Zanim przejdę do sedna sprawy, na początek trochę historii: W roku 2001, wspólnie z moim serdecznym przyjacielem i wspaniałym działaczem młodzieżowym Darkiem Dziemianowiczem, postanowiliśmy reaktywować wędkarski sport rzutowy w naszym Okręgu. Nie były to łatwe chwile. Musieliśmy zaczynać wszystko od początku. Nie mieliśmy rzutni, sprzętu ani zielonego pojęcia od czego zacząć. Nie mieliśmy tarcz więc pierwsze rzuty młodzież oddawała do kółek hula-hop. Dopiero z czasem pierwsze profesjonalne tarcze wykonaliśmy na podstawie książki. W zakamarkach magazynu Okręgu znaleźliśmy stare aluminiowe ciężarki. Przerobiliśmy stare wędziska spinningowe i dostosowaliśmy je do potrzeb treningu.

Drugim równoległym torem biegło zachęcanie młodzieży i promowanie tego jakże widowiskowego sportu wędkarskiego. Uczyliśmy zasad i regulaminów zawodów rzutowych, przeprowadzaliśmy treningi, sami natomiast szkoliliśmy się i nabywaliśmy kolejne uprawnienia: sędziów i instruktorów wędkarstwa rzutowego. Korzystając z okazji jaką były 50 Mistrzostwa Polski w wędkarstwie rzutowym rozgrywane w 2002 roku w Ostrowii Mazowieckiej mieliśmy okazję odwiedzając tą imprezę podejrzeć najlepszych.

Pierwsze zawody rzutowe, które zorganizowaliśmy w naszym Okręgu odbyły się w roku 2002 i  nazwaliśmy je dumnie ,,TARCZA 2002”. Zawody te odbyły się w Gimnazjum Publicznym nr18 w Białymstoku. Do startu zaprosiliśmy młodych zawodników, którzy zajmowali pierwsze 10 miejsc w rankingu, który prowadziliśmy. Na starcie stanęli zawodnicy z : Czeremchy, Choroszczy, Czarnej Białostockiej, Wasilkowa, Supraśla, Siemiatycz, Gródka i Białegostoku. Rozegrali oni trójbój spinningowy. Oczywiście, wyniki pozostawiały wiele do życzenia, ale należy pamiętać, że były to wówczas początki. Pierwszymi zwycięzcami tych zawodów byli:

kategoria  juniorów
I miejsce – Grzegorz Macutkiewicz  Czarna Białostocka– 166,725pkt
II miejsce – Paweł Kopczewski Choroszcz – 141,190pkt
III miejsce – Damian Klejna Wasilków – 139,985pkt

kategoria kadetów
I miejsce – Sylwester Kłopotowski Siemiatycze – 115,785pkt
II miejsce – Tobiasz Górski Supraśl – 115,015pkt
III miejsce – Bartosz Sakowicz Białystok – 113,375pkt.

Najdłuższy rzut zawodów oddał Łukasz Półtorak Białystok – 37,93m.

Pisząc powyższy tekst, chciałem nawiązać do zawodów rzutowych z serii ,,TARCZA”. Tyle historii.

Podobne zawody odbyły się dnia 16 grudnia 2007roku, w sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej im. Zygmunta Augusta w Wasilkowie. Organizatorem zawodów było Koło Polskiego Związku Wędkarskiego w Wasilkowie, wspólnie z Komisją ds. Młodzieży Zarządu Okręgu P.Z.W w Białymstoku. Ja ze swej strony miałem przyjemność sprawować na nich funkcję sędziego głównego, a pomagali mi sędziowie z Wasilkowa i Gródka – Wojtek Bogusłowicz, Lucjan Szyszko i Mirek Nos.
Zawody zaszczycili swoją obecnością: Darek Dziemianowicz (wiceprezes ds. Młodzieży Zarządu Okręgu), Henryk Grzybek (Prezes Koła P.Z.W w Wasilkowie), oraz redaktor lokalnej gazety z Wasilkowa. Nie zabrakło też rodziców, którzy dzielnie dopingowali swoje pociechy. Na zawodach obecni byli także Panowie – Rafał Brzyski i Józef Dąbrowski (włożyli oni mnóstwo pracy i pomocy podczas treningów sekcji rzutowej z Wasilkowa).
Powyższe zawody kończyły roczny cykl zajęć sekcji rzutowej i opiekunowie w osobach Panów: Wojciecha Bogusłowicza i Lucjana Szyszko chcieli pokazać wszystkim, czego dokonali przez ten rok ciężkiej pracy z młodzieżą sekcji.
Oprócz zawodników z Wasilkowa, w zawodach wzięli również udział zaproszeni zawodnicy Kół z Gródka i Białegostoku (,,Okoń”, Wodociągi i Miejskie).

Ogółem na starcie stanęło 20 zawodników, którzy zostali podzieleni na kategorie:
początkujący (wiek 10-13 lat)
junior
kadet
juniorka.

Zawodnicy mielii do rozegrania tym razem dwubój spinningowy (do rozegrania trójboju nie pozwoliły w tym dniu warunki atmosferyczne). Po uroczystym otwarciu Halowych Zawodów Rzutowych ,,Tarcza 2007”, a przed ich rozpoczęciem pokaz swoich umiejętności zaprezentowali przybyli na zawody członkowie sekcji rzutowej z Gródka, a jednocześnie członkowie Kadry Narodowej juniorów polskiego castingu – Patryk MarcińczykDaniel Gorbacz. Pokaz był naprawdę wspaniały, jak i wyniki przez nich osiągnięte. Otrzymali od wszystkich gromkie brawa.
A same zawody – to oczywiście kolejna wielka przygoda młodych adeptów sportu rzutowego. Nie chodziło o wyniki, ale o dobrą zabawę.
Przyglądałem się przede wszystkim zawodnikom startującym w kategorii początkujących. To nowy ,,nabytek” opiekunów sekcji z Wasilkowa. Na ich twarzach malowało się wielkie skupienie, chcieli pokazać wszystkim ze godziny spędzone na treningach nie poszły na marne. Ja z kolei widziałem jak duży ogrom pracy włożyli w naukę tych młodych ,,rzutowców” ludzie, którzy podjęli się tego wielkiego wezwania. Duże brawa należą się Wojtkowi Bogusłowiczowi i Lucjanowi Szyszko. Bardzo serdecznie im za to DZIĘKUJĘ!!! Po zawodach, a przed oficjalnym ich zakończeniem, zawodnicy zostali zaproszeni na poczęstunek – na ciastka i napoje.

Oficjalne wyniki Halowych Zawodów Rzutowych ,,TARCZA 2007”:

2.Wojciech Sienkiewicz (Gródek) – 116pkt
3.Kamil Szubert (,,Okoń” Białystok) – 75pkt
4.Grzegorz Paszkowski (Miejskie Białystok) – 56pkt
5.Gracjan Grabowski (Miejskie Białystok) – 32pkt.

Pierwszych trzech zawodników w poszczególnych kategoriach otrzymało pamiątkowe puchary, dyplomy i drobne upominki rzeczowe. Wszyscy pozostali zawodnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy i drobne upominki rzeczowe. Nie zapomniano także o naszych kadrowiczach. Za wspaniały pokaz otrzymali oni upominki rzeczowe. Kolega Darek Dziemianowicz wręczył licencje zawodnicze Joannie Brzyskiej i Mateuszowi Dąbrowskiemu.
Podsumowując zawody chciałbym serdecznie podziękować:

sędziom – za obiektywne sędziowanie
organizatorom – za wspaniałe przygotowanie imprezy
Komisji ds. Młodzieży Z.O P.Z.W w Białymstoku – za oprawę zawodów